maandag 1 november 2010

Blij 20-10-2010

Ik ben blij
Te blij om te schrijven
Ik heb niks om over te zuren
niets om over klagen
En schrijven over alleen maar blije dingen
gaat op ten duur vervelen.
Maar nu dacht ik laat ik maar schrijven
Voor het geval ik het vergeet
Dat het ook zo kan zijn
Zonder zorgen en gezeur
Zonder iets om echt over te piekeren
Voor het geval dat het weer anders word
En ik weer te veel ga denken
Te veel twijfelen
Over dingen waar je helemaal niet over twijfelen moet
En aan dingen denken die totaal nutteloos zijn.
Dat ik dan weer kan lezen
Hoe simpel het kan zijn
Gewoon te doen wat goed voelt
En je niet tegen te laten houden door
irrationele gedachten
Die helemaal niet nodig zijn
Zodat ik hopelijk hopelijk
weer terug kan vallen
In dit gevoel van blij zijn
En onverschilligheid over de niet perfecte dingen
Zelfs als het minder interessante teksten oplevert

Geen opmerkingen: