zondag 7 februari 2010

Zo? 11-1-2010

Hoe voelt dat?
Hoe weet ik hoe dat voelen moet?
Hoe weet ik dat het zover is?
Dat ik echt van iemand houd
Dat ik verliefd ben tot over mijn oren
Hoe weet ik dat?
Moet het zijn zoals in boeken?
Zoals in films en in gedichten?
Dat vanaf de eerste keer dat je iemand ziet je hart gaat stralen
Of dat je iemand ziet lopen en dat je dan meteen weet dat je voor elkaar bestemd bent.
Wie zegt dat het bij mij hetzelfde voelt als bij al die anderen?
Moet je vlinders in je buik hebben om verliefd te zijn?
Of kan het ook zonder?
Is het voor iedereen anders?
Is het voor jezelf steeds anders?
De eerste keren is het spannend
Ben je zenuwachtig en verlegen.
Maar als dat dan wat minder wordt,
dan voelt dat dan toch ook anders.
Maar dan kan je toch nog wel verliefd zijn.
Dan kan je toch nog steeds van iemand houden.
Dat je niet meer zonder elkaar wil of kan.
Dat je blij wordt van met elkaar lachen.
Dat kan toch ook?
Zo kan het toch ook zijn?
Gewoon wat simpeler.
Maar precies goed.
Dat het perfect in elkaar past.
Zo kan het toch ook.

Geen opmerkingen: