donderdag 30 juli 2009

Ik hoop het 3-2009

Geïnspireerd op ‘Als ik dood zou gaan’ van Tjitske Jansen
Als ik zou zeggen dat ik van je houd zouden je ogen dan gaan stralen en zou de lach op je gezicht nooit meer verdwijnen zou je je armen om me heen slaan en zeggen dat ik lief ben elke dag opnieuw mijn haren voor mijn ogen vandaan vegen dat je niet ziet dat er andere meisjes zijn die niet de minpuntjes hebben die ik heb geen zwetende handen geen kietelend haar geen ruwe vingers met velletjes en wel stralend witte tanden
en als je
soms wat verdrietig bent omdat je bang bent omdat je niet weet wat ik nou precies wil wil je dan lief naar me lachen wil je dan lief vragen en beloven dat je geloofd wat ik zeg dat we dan samen naar de wolken kijken een olifant een hond een auto een vis met een baard dat je mijn hand pakt en we zachtjes knijpen en samen giechelen
als ik zou zeggen dat ik van je houd zouden je ogen dan gaan stralen en zou de lach op je gezicht nooit meer verdwijnen
ik hoop het.

Geen opmerkingen: